DNV GL maakt zich klaar voor de ‘decade of transformation’ en verandert de naam in DNV
Barendrecht 15 januari 2021 – 's Werelds leidende classificatie en certificeringsinstelling DNV GL heeft sinds 1 maart 2021 haar naam in DNV veranderd. De reden voor de naamswijziging komt voort na een uitgebreide herziening van de strategie van de organisatie, die zich positioneert voor een wereld waarin veel van de markten van DNV fundamenteel veranderen.
De naam DNV GL bestaat sinds de fusie in 2013 tussen DNV (Det Norske Veritas) en GL (Germanischer Lloyd). De naamsvereenvoudiging is een gevolg van een succesvolle afgeronde fusie, daarnaast opereren we al enkele jaren als een volledig geïntegreerde organisatie.
Remi Eriksen, Groepsvoorzitter en CEO, geeft aan: "We hebben twee toonaangevende organisaties met complementaire sterke punten en marktposities samengevoegd. Het combineren van de twee namen was in 2013 de juiste oplossing, maar het was geen naam die lekker over de tong rolt. Veel klanten verwijzen al naar het bedrijf als DNV. Doordat ons merk door veel van onze klanten gebruikt wordt om vertrouwen op te bouwen naar hun stakeholders, zal een eenvoudigere naam in de toekomst het vertrouwen voor onze klanten alleen maar verder versterken. DNV draagt nog steeds bij aan al onze sterke punten en onze trotse 157 jaar oude erfenis met de missie - to safeguard life, property and the environment."
2020 wordt het decennium van verandering genoemd (the decade of transformation) ook wel ‘exponential decade’. Gedurende deze tijd wordt het tempo van de energietransitie bepaald waarin de voedsel-, gezondheids- en vervoerssystemen enorm zullen veranderen en de digitale technologieën die aan de basis liggen van de ‘Industry 4.0’ van experimenten tot grootschalige toepassing zullen uitgroeien. Het belangrijkste is dat dit het decennium is waarin de mensheid zal slagen of er niet in zal slagen om de Sustainable Development Goals te verwezenlijken.
Als organisaties de complexiteit van digitalisering en decarbonisatie op zich nemen, hebben ze vertrouwen en zekerheid nodig. Assurance is niet alleen een dienst, maar ook de fundamentele waarde die wordt gecreëerd als gevolg van de diensten die DNV levert. DNV heeft de ambitie om de toekomst van assurance vorm te geven met meer gedigitaliseerde diensten en door het voortouw te nemen bij de borging van de digitalisering in de vorm van het waarborgen van data, digital twins (genereren of verzamelen van digitale gegevens) en gedigitaliseerde processen.
"Onze strategie positioneert ons niet alleen voor een aanzienlijke groei in een wereld die steeds meer behoefte heeft aan een betrouwbare stem, maar positioneert ons ook om de toekomst van zekerheid vorm te geven", aldus Eriksen. "DNV zal de beste, meest efficiënte en gedigitaliseerde manieren bieden om diensten te leveren - of het nu gaat om classificatie, certificering, verificatie, inspectie, advies of digitale oplossingen".