ITC Hotels werkt samen met DNV GL aan infectierisicobeheer
De Indiase hotelketen ITC Hotels heeft in samenwerking met DNV GL het ‘WeAssure’ programma opgezet om klanten veilig en gezond te houden door middel van een veiligheidsprotocol gebaseerd op My Care. Hierdoor versterkt ITC Hotels haar toewijding aan een veilige wereld.
ITC Hotels heeft DNV GL Business Assurance als onafhankelijke derde partij ingeschakeld bij de lancering van het 'WeAssure' programma. ‘WeAssure' verzekert gasten ervan dat er strenge hygiënische en desinfecterende methodes binnen het hotel worden toegepast. Het programma, dat is gebaseerd op My Care – Infectierisicobeheer, zal de bestaande hygiëne- en veiligheidsstandaard van ITC Hotels in heel India herzien en helpen verbeteren waardoor er een hogere standaard gecreëerd wordt met betrekking tot gezondheid, hygiëne en veiligheid.
De implementatie van ‘WeAssure’ zal door DNV GL worden beoordeeld volgens een Maturity Assessment. Om het vertrouwen van alle belanghebbenden te vergroten en te zorgen voor voortdurende verbetering, zullen de hotels op reguliere basis worden gecontroleerd. Klanten die een bezoek brengen aan de hotelketen kunnen via een label met QR code, dat online of ter plaatse wordt getoond, zelf verifiëren of het hotel aan de standaard voldoet.
“De samenwerking tussen ITC Hotels en DNV GL zal een nieuwe maatstaf zijn in de hospitality industrie. Het verhogen van hygiëne en veiligheid door middel van het 'WeAssure' programma van ITC Hotels zal het vertrouwen bij de klant versterken.'', aldus Anil Chadha-COO, ITC Hotels.
Het verzekeren van veiligheid en hygiëne is momenteel van groot belang. De industrie vraagt om een andere aanpak van het beheersen van infectierisico’s binnen organisaties. Waarbij voorheen alleen ziekenhuizen en de gezondheidszorg strenge maatregelen hadden, dient nu elke organisatie hieraan te voldoen. Door middel van infectiepreventie kunnen organisaties aantonen dat ze de infectierisico’s van COVID-19 kunnen beheersen. Daarnaast is het belangrijk om helder naar klanten te communiceren hoe organisaties omgaan met infectiepreventie. Ook dit is een essentieel onderdeel als het gaat om bedrijfscontinuïteit.
"Door dagelijks met ziekenhuizen te werken aan kwaliteit en infectiepreventie weten we hoe complex maar ook hoe cruciaal het is om de juiste norm en risicogebaseerde preventiesystemen in plaats te hebben", zegt Luca Crisciotti CEO DNV GL - Business Assurance. "Om ITC te ondersteunen bij het opzetten van een systeem dat hen helpt het vertrouwen in de klanten te herwinnen, combineren we onze ervaring en expertise op het gebied van HSE en risicomanagement met ‘best practices’ in de hele sector.