Routekaarten en scenario's

DNV begeleidt bedrijven en organisaties bij het uitvoeren van toekomstverkenningen door middel van scenario’s en routekaarten.

Routekaarten
Road mapping is een krachtig instrument waarbij we op basis van (verwachte) marktbehoeften in een gestructureerd proces bepalen welke samenhangende set van maatregelen nodig is om de toekomstige markt goed te bedienen, een technologie of product succesvol te ontwikkelen of de slagkracht van uw organisatie te verbeteren.
Klik hier voor road map gerelateerde klant cases.

Geïnteresseerd in de cursus In een dag aan de slag met road mapping, klik dan hier voor meer informatie!

Scenario’s
DNV ondersteunt organisaties bij het opstellen en het gebruiken van scenario’s om een nieuwe strategie te ontwikkelen of om ideeën voor nieuwe producten en diensten te genereren en te testen. Klik hier voor scenario gerelateerde klant cases.

Technology outlooks en trendverkenningen
Technology outlooks en trendverkenningen geven aan op welke wijze trends zich kunnen ontwikkelen en wat de impact is in een bepaalde markt. Klik hier voor technology outlook en trendverkenning gerelateerde klant cases.

Klant cases
DNV ontwikkelde een beproefde set van instrumenten en werkvormen voor uitvoering en implementatie van scenario’s, technology outlooks en routekaarten. We hebben onder andere routekaarten en scenario’s opgesteld voor organisaties in de maritieme sector, de Telecom en IT sector, de voedingsmiddelenindustrie, de chemie, de energie en water sector, gemeentes en ministeries, politie en brandweerorganisaties. Onze aanpak is eenvoudig aan te passen aan uw ambities en omstandigheden.
Hieronder enkele voorbeelden:

  • Visie en routekaart afvalwaterketen 2030
    De doelstelling van de opdracht was om te onderzoeken of en hoe de afvalwaterketen kan worden getransformeerd tot een duurzame keten, die grondstoffen, energie en water voor nuttig gebruik levert.
  • Visie en routekaart vlees 2030
    De doelstelling van de routekaart is het verbeteren van Energie Efficiency met 30% tot 50% en het verbeteren van de houdbaarheid met 50% tot 100%.
  • Scenario’s en klantprofielen voor de tapijtsector
    Doel van het project was om producten en een marketing plan te ontwikkelen om de positie van tapijt op de markten voor wonen, kantoren en zorg substantieel te verbeteren.
  • Scenario’s voor de Europese maakindustrie
    Deze scenarioset is door diverse bedrijven en sectoren gebruikt om toekomstvisies, duurzaamheidsstrategieën en innovatieve producten te ontwikkelen en testen.